Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Technika Jazdy

Gokarty, jak sie podszkolic?

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Technika Jazdy O tym jak dobrze prowadzić samochód i wykonać setup

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 10-10-2014, 18:48   Post #11 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.675
Przynajmniej najlepsze czasy robiłeś na niej Bynajmniej to by znaczyło w tym kontekście na pewno nie na niej
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-10-2014, 23:13   Post #12 (permalink)
Awatar ryzykfizyk
 
Zarejestrowany: Dec 2007
Skąd: Żyrardów
Postów: 1.044
Nie znam tego toru, nawierzchni itp. ale jest kilka podstawowych zasad, które pomagają jeździć płynnie po torze ogólnie. Może już je stosujesz ale na wszelki wypadek wymienię, może Ci to trochę pomoże

1. Zawsze siedź dobrze oparty w fotelu i nie trzymaj się kierownicy!
W zakrętach opieraj się o fotel tak jak tego chce siła odśrodkowa a rękoma tylko kieruj. Nie którzy się garbią i stosują technikę jakby jechali motocyklem albo czymś takim, trzymają się kierownicy i ręce im puchną po 5 minutach (tzw. WORY)
2. Nie jeździj na luzie. Lepiej dłużej jechać na gazie i potem intensywniej do hamować.
3. Zwróć uwagę na to czy przypadkiem nie wchodzisz zbyt szybko w zakręty i przez to tracisz optymalną linie i zwalniasz przez moment na wyjściach zamiast przyspieszać zwłaszcza przed dłuższymi odcinkami.
4. Nie dopuszczaj do uślizgów na wyjściach.
5. Kierownicę zawsze trzymaj za 15 trzecia

Wiem, że te rady nie którym mogą się wydać oczywiste ale widzę codziennie że 99% ludzi nawet zawodowych kierowców o nich nie wie albo nie wie jak je stosować.
ryzykfizyk jest offline  
Rating: 38736 | Skill: 7.90 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Własny układ H | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-10-2014, 14:01   Post #13 (permalink)
Awatar Emiksem
 
Zarejestrowany: Sep 2014
Skąd: Bielsko-Biała
Postów: 35
Co do oparcia to probowalem rozne techniki, ale doszedłem do wniosku, ze najlepiej siedzieć wbity w fotel optymalna linia jazdy jest dosc wyslizgana niestety, jak znajde później fotke to podeślę jak tor wygląda (2d).
Emiksem jest offline  

Logitech DFGT | Własna sekwencja | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-10-2014, 23:30   Post #14 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.494
Wyprostuj sie i pozwalaj sile odsrodkowej sie odchylac do zewnetrznej. Tylna os jest spieta wiec albo slizgasz sie dociazonym kolem ( co musisz kontrowac i przez to tracisz) albo slizgasz wewnetrznym kolem - wowczas jestes w stanie ciasniej pokonywac zakrety. Unikaj podsterownosci na przedniej osi bo ta tylko Cie spowolni.
Nie raz trzeba sie slizgnac tylem na wejsciu ale jak to robisz to tak, zeby ustawic gokarta i jak najwczesniej depnac gaz - tu wtedy warto byc wyprostowanym i odchylonym do zewnatrz, bo dociazasz tylna zewnetrzna opone a pozwalasz wewnetrznej sie slizgac.
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Fanatec Clubsport Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-10-2014, 23:45   Post #15 (permalink)
Awatar Lempart_Racing
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Świdnica
Postów: 78
Z tego co się orientuje, to w przypadku gokartów, to raz że trzeba trafić na "tego jednego", to jeszcze jest wiele innych czynników jak np. zużycie silnika, regulacja gaźnika i w sumie to, co wymienili wcześniej przedmówcy.

W każdym razie przy mocy ~5KM to niemal zawsze będziesz dostawać baty od "gimnazjalistów z anoreksją" - możesz trzymać ich tempo w zakrętach dzięki technice i wykorzystaniem swojej wady jaką jest większa waga od nich, ale na wyjściach z zakrętu gołym okiem będzie widać różnicę jak on wychodzi z zakrętu, a jak Ty wychodzisz z zakrętu.

Wspomóż się dodatkowo balansem ciała w zakrętach.
Lempart_Racing jest offline  
Rating: 3767 | Skill: 12.94 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
gokarty, jak, podszkolic, się

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

200 osób online
197 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator