Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Technika Jazdy

Kilka pytań o setup

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Technika Jazdy O tym jak dobrze prowadzić samochód i wykonać setup

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 15-03-2011, 13:43   Post #21 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 6.006
krecenie tak wysoko niesie ze soba rowniez wyzsze spalanie paliwa, takze masz odpowiedz
rex jest offline  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 14:05   Post #22 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.847
Dodaje wykres silnika.


Czyli rozumiem, lepiej jest poruszać się w tym pierwszym przedziale, ciągnąc obroty do max momentu?

Ja do tej pory odruchowo ciągnąłem do 9tys po czym obroty spadają w okolice max momentu. Wydawało mi się to dobre.
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 14:08   Post #23 (permalink)
Awatar Larus
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Postów: 5.897
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Larus
Chyba nie zrozumiałeś odpowiedzi Szymona Albo nie odpowiedziałeś sobie na jego pytanie.
Larus jest offline  
Rating: 131232 | Skill: 9.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 14:12   Post #24 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 6.006
totalnie uproszczajac sprawe to ciągniemy tak wysoko, by po zmianie biegu na wyzszy byc w max momencie albo najblizej niego. Bardzo wazne są tez przelozenia skrzyni w aucie. Dobiera się tak, aby po każdej zmianie biegu na wyzszy miec mozliwie jak największy moment. Zatem odpowiedz na Twoje pytanie zalezy od tych czynników. Jesli da się modyfikowac skrzynie to tak podobierac przelozenia by:
1 jezdzic z pelnym wykorzystaniem mocy/momentu silnika
2 by dopasowac je do toru
3 by miec satysfakcje
Jesli nie da sie ustawiac skrzyni to wtedy pozostaje taki upshift by jak najmniej stracic, ale trzeba tez zwracac uwage by nie zalatwic silnika przekrecajac go.
A tak juz najprosciej to być szybszym
rex jest offline  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 14:16   Post #25 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.441
Przede wszystkim to powinieneś obroty trzymać w przedziale tam gdzie masz największą moc, a nie moment.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 14:17   Post #26 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.551
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Cytat: Napisał feels3 Zobacz post
Czyli rozumiem, lepiej jest poruszać się w tym pierwszym przedziale, ciągnąc obroty do max momentu?
Chyba nie zrozumiales cytowanego artykulu.
Ciagnac nalezy wysoko aby spasc po zmianie w okolice duzego momentu. W wiekszosci przypadkow przelozenia sa zrobione tak, ze na nizszym biegu zawsze masz w gornych zakresach RPM wiekszy moment niz jego max na wyzszym biegu. Dlatego oplaca sie ciagnac wysoko.

Wyjatki sa 2:
- zle zestrojona skrzynia (np. Polonez taka mial - byl problem czy pod gorke wyjezdzac na I czy na II)
- duzy spadek momentu powyzej obrotow z max mocy - wtedy moze sie okazac ze ciagnac wyzej dostaniesz moment ktory jest juz za maly.

@thug - to nie do konca prawda. obroty nalezy trzymac miedzy punktem najwiekszego momentu na wyzszym biegu a najwiekszej mocy na nizszym biegu
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 14:53   Post #27 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.847
Artykuł rozumiem, już kiedyś podobny czytałem w polskim portalu.
Tyle że zacząłem grzebać w skrzyni, skróciłem przełożenia i czasy mi się lekko pogorszyły, co mnie zdziwiło, więc doszedłem do wniosku, że moment zmiany biegów mam zły, bo innego powodu nie widzę. Dlatego pytałem bo zacząłem podważać przed sobą rzeczy, które wydawały mi się logiczne i oczywiste, a teraz muszę się temu przyjrzeć.

Dzięki panowie za wyjaśnienie.
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 15:20   Post #28 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.441
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
@thug - to nie do konca prawda. obroty nalezy trzymac miedzy punktem najwiekszego momentu na wyzszym biegu a najwiekszej mocy na nizszym biegu
Nie bardzo rozumiem.

Chodzi o to, aby dla wszystkich biegów, średnia moc przekazywana na koła, przez cały okres czasu przyspieszania, była największa. A czy to się osiąga w sposób, który mówisz, to nie wiem.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 15:24   Post #29 (permalink)
Awatar muscimol
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 3.081
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do muscimol
Cytat: Napisał thuGG Zobacz post
A czy to się osiąga w sposób, który mówisz, to nie wiem.
Zmieniając w punkcie najwyższej mocy nie osiąga.
muscimol jest offline  
good zNec, max cdr/as/13y lfg 109+ ns

Rating: 6897 | Skill: 6.80 | OpenRating: 0
| Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-03-2011, 15:26   Post #30 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.441
Cytat: Napisał muscimol Zobacz post
Zmieniając w punkcie najwyższej mocy nie osiąga.
Niby dlaczego? To raczej zależy od przebiegu krzywej momentu, mocy i doboru przełożeń.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
kilka, pytań, setup

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

943 osób online
943 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator