Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Technika Jazdy

Zmniejszenie zużycia LP

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Technika Jazdy O tym jak dobrze prowadzić samochód i wykonać setup

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 10-11-2014, 14:37   Post #11 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Generalnie wyższe ciśnienie w oponie powinno nieco obniżyć średnie temperatury, opory toczenia, a przez co zużycie.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2014, 15:09   Post #12 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.716
@thooorn: przeczytaj post bartka z uwagą - on tam naprawdę ładnie wyłożył cały proces zwiększania się zużycia opon. generalnie zwiększenie ciśnienia nie pomoże, bo zmniejszasz przyczepność i mocniej dokręcasz kierownicę.

@bartek: no ale my o tym samym i przeżyłem to na własnej skórze, aż mnie taki jeden nie naprostował tłumacząc dokładnie to samo, co ty - mimo że jest to odruchowe i pozornie logiczne, dokręcanie kierownicy tylko pogarsza sytuację.

ja tu założyłem jedną rzecz: nikoo musi mieć gorszą technikę pokonywania zakrętów, bo kolega potrafi nawet w tych niesprzyjających warunkach zaoszczędzić opony. oczywiście, że poprawienie parametrów zmniejszy zużycie, ale nikoo dalej nic nie zmieni w swojej technice i kiedyś trafi na barierę (kąt poślizgu opony), której nie obejdzie dalej jeżdżąc, jak jeździ. stąd też poprawienie parametrów to jedno, a poprawienie techniki to drugie i moim zdaniem ważniejsze, bo procentuje w przyszłości, a nie tylko w tym wyścigu.

z jednym się z tobą nie zgodzę:
Cytat:
podczas jazdy nie myślisz nad tym co robisz
nie mam takich odlotów, że startuję i budzę się na mecie. praktycznie zawsze jadę świadomie i myślę nad tym, że tutaj jednak za dużo gazu, tam za optymistycznie, gdzie indziej ciut łagodniej...

oczywiście istnieje coś takiego, jak pamięć mięśniowa i wiele razy zdarzało mi się jechać na wolniejszym secie tylko dlatego, że było za mało czasu na przestawienie się, ale nie powiesz mi, że kompletnie nie myślisz nad tym, co robisz podczas jazdy.

edit: @ thooorn: stare oponki w megance właśnie tego uczyły: właściwego wchodzenia w zakręty - przekręciłeś i było po tobie, bo opona dostawała gorączki krwotocznej. a teraz? no cóż... niby LVL0 miało uczyć, jednak poszło się w komercję
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2014, 15:14   Post #13 (permalink)
Awatar Nikoo
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Wałbrzych/Wrocław
Postów: 121
Opona generalnie się nie przegrzewa bo temperatury sa w granicach 94-97 stopni a optymalna to 95 (carstat). Faktycznie musi byc cos z moim stylem jazdy ale ot tak tego niestety nie zmienie. Albo jak juz zmienie to kosztem tempa. Dodam, ze zuzycie tylnych gum mamy takie same zarówno na softach, medach jak i hardach.
Nikoo jest offline  
Rating: 4731 | Skill: 8.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2014, 15:22   Post #14 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.716
no to właściwie można być pewnym, że chodzi o przekraczanie slip angle. porównaj w motecu jak wygląda wasze kręcenie kierą.
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2014, 15:26   Post #15 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Dobra, przyznaję. Nie czytałem tematu

Retsam, ja rozumiem, co napisał Bartek

Dynamiczna charakterystyka pierwszych "new" opon Meganki okazała się zbyt agresywna dla większości kierowców. LesiU złagodził je, ale wciąż są lepsze od tych klocków, które serwują nam w zwykłych modach. Nadal można przesadzić i polecieć prosto, gdy jeździ się jak kombajnem. Ale... nie o tym wątek.

Nikoo, porównajcie swoje telemetrie. Zobacz w którym prawym zakręcie Twoja LP opona grzeje się wyraźnie mocniej i popracuj nad tym zakrętem.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2014, 17:33   Post #16 (permalink)
Awatar Baron
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Postów: 810
Ale ARB z przodu trzeba zwiększyć, wtedy temperatura powinna się rozkładać lewa prawa po równo...
Jak jest ARB minimalne to lewa prawa pracuje niezależnie...

Jeszcze można spróbować usztywnić tylne sprężyny. Najlepiej od razu daj na maxa i sprawdź zużycie.

A no i zbieżność przodu maksymalnie na minus
Baron jest offline  


Rating: 47474 | Skill: 6.90 | OpenRating: 0
Saitek R440
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2014, 18:37   Post #17 (permalink)
Awatar FisherFighter
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Skąd: Lipowa/Bielsko
Postów: 697
Aero z przodu też można dać wyższe troszkę. Większy grip to i zużycie mniejsze. Niech kolega ci podeśle ustawienia FFB, może tutaj coś jeszcze uda Ci się zyskać.
FisherFighter jest offline  


Rating: 55065 | Skill: 9.91 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
zmniejszenie, zużycia

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

324 osób online
323 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator