Szukaj:
PL EN ES





Poznaj nowe SimRacingPL i weź udział w ROK CUP Challenge!





Spis zasad SimRacingPL
Nasz portal działa na ściśle określonych zasadach, podobnie jak wszystkie organizowane przez nas ligi. W tym miejscu możesz w łatwy sposób odnaleść interesujące Ciebie zagadnienia.



  Regulamin Ligi rF - Level0 2010 VI  
     
 
Spis treści
3
Niniejszy dokument jest własnością Portalu SimRacingPL. Jego kopiowanie bez zgody autorów jest zabronione.
SimRacingPL ©2004 - 2020
Numer punktu
Treść punktu
Data modyfikacji
1
Postanowienia ogólne
2008-09-06
1.1
Liga lvl0 to liga przeznaczona dla poczatkujacych kierowcow. Ma ona na celu nauczenie podstawowych zasad jazdy i zachowania na torze
2009-08-26
1.2
Wszelkie kwestie, nie ujęte w niniejszym regulaminie są uregulowane przez wspólny regulamin Lig.
2008-09-06
1.3
Łączenie się z serwerem
2008-09-06
1.3.1
Do połączenia się z serwerem potrzebna jest oryginalna kopia rFactor oraz zainstalowany mod SimRacingPL Trainer wraz z aktualnym torem. Mod i tor można pobrać z działu DownloadCenter. Szczegóły dotyczące wersji i ewentualnych poprawek można znaleźć w odpowiednim dziale forum ligi Level0.
2009-07-24
1.3.2
Z serwerem łączymy się  w rFactor, wybierając Connect > Join, następnie klikamy (niebieski) przycisk ze znakiem "plus" i wpisujemy adres serwera "serwer.simracing.pl:33000". Na liscie powinien się pojawić jeden serwer.
2008-09-04
2
Zasady rozgrywki
2007-01-05
2.1
W trakcie trwania sezonu ligi Level0 nie ma klasyfikacji generalnej oraz zespołowej, nie można także tworzyć zespołów. Zawodnik kończąc wyścig nie zdobywa punktów, a jedyną nagrodą za zdobycie pozycji są dodatkowe punkty ratingu.
2008-09-06
2.2
Sezon ligi Level0 nie ma końca.
2008-09-06
2.3
Format rozgrywek oraz dozwolone pomoce
2007-01-05
2.3.1
Do startów dopuszczone są jedynie samochody SimRacingPL Trainer R znajdujące się w modzie SimRacingPL Trainer
2008-09-06
2.3.2
Wyścigi odbywają się zgodnie z kalendarzem umieszczonym w systemie ligowym.
2008-01-05
2.3.3

Oficjalne godziny kwalifikacji, wyścigów oraz ich długość:

Piątek

Trening 1 - 20:00 (35 minut)
Kwalifikacja - 20:35 (20 minut)
Rozgrzewka 1 - 20:55 (5 minut)
Wyścig  1 - 21:00 (20 minut)

Rozgrzewka 2 - 21:25 (10 minut)
Wyścig  2
- 21:35 (40 minut)

Sobota

Trening 1 - 18:00 (35 minut)
Kwalifikacja - 18:35 (20 minut)
Rozgrzewka 1 - 18:55 (5 minut)
Wyścig  1 - 19:00 (20 minut)

Rozgrzewka 2 - 19:25 (10 minut)
Wyścig  2
- 19:35 (40 minut)
 
2010-10-17
2.3.4

Przed drugim wyścigiem nie ma sesji kwalifikacyjnej. W drugim wyścigu zawodnicy startują w takiej kolejności, w jakiej ukończyli pierwszy wyścig, z tym że pierwszych 10 kierowców startuje w kolejności odwrotnej. Zawodnicy, którzy nie uczestniczyli w pierwszym wyścigu startują z końca stawki.

2007-01-29
2.4
Zgłoszenia do wyścigu
2007-01-05
2.4.1
Maksymalna ilość osób dopuszczonych do wyścigu wynosi 36.
2009-02-13
2.4.2

Aby zgłoszenie było ważne należy spełnić dodatkowe wymagania, które podane są szczegółowo na liście zgłoszeń. Są to między innymi:

- najlepszy czas okrążenia podczas treningów powinien się mieścić w 105% najlepszego czasu okrążenia w zgłoszeniach

- podczas treningów przejechać co najmniej 40 okrążeń pomiarowych

- maksymalna wartość konsystencji 5.000 (średnia odchyłka od najlepszego okrążenia)

- średni czas okrążenia w stincie z którego liczona jest konsystencja musi się mieścić w 110% najlepszego czasu okrążenia w zgłoszeniach

- średni Safety Rating (średnia ilość przejechanych kilometrów na incydent) powinien być większy niż 45

2010-05-06
2.5
Kwalifikacja
2007-01-05
2.5.1
Podczas kwalifikacji można zrobić maksymalnie 6 okrążeń (wliczając wyjazdowe i zjazdowe), przy czym maksymalnie 4 okrążenia pomiarowe.
2007-01-18
2.5.2
Gdy zawodnik zrobi więcej niż 6 okrążeń w czasie sesji kwalifikacyjnej otrzymuje karę startu z końca stawki. Należy pamiętać, że zaliczane jest każde rozpoczęte okrążenie, czyli każdy wyjazd z boksów i każde przekroczenie lini start/meta.
2007-01-19
2.6
Procedura startowa
2007-01-05
2.6.1

W lidze Level0 obowiązuje start z miejsca bez okrążenia formującego.

2008-09-04
2.6.2
Sygnałem do startu jest zielone światło (lub rozpoczęcie liczenia czasu jeśli światła nie są widoczne). Kierowca, który wystartuje za wcześnie automatycznie dostaje karę przejazdu przez strefę boksów.
2007-01-18
2.7
Wyścig
2007-01-05
2.7.1

W czasie pierwszego wyścigu (sprintu) nie ma żadnych ograniczeń co do ilości tankowań i zmiany kół.

W czasie drugiego wyścigu (wyścigu głównego) każdy kierowca ma obowiązek przynajmniej raz zjechać do boksów na wymianę przynajmniej jednej pary opon, przy czym może to zrobić w dowolnym momencie trwania wyścigu. Kierowca, który nie dokona obowiązkowej zmiany opon w drugim wyścigu zostaje zdyskwalifikowany.

2007-01-18
2.7.2
Na mecie sklasyfikowane są tylko osoby które przejadą minimum 90% dystansu lidera.
2009-10-15
2.8
Treningi
2008-09-06
2.8.1
Pomiędzy wyścigami ligowymi bedą odbywały się oficjalne treningi. Format treningu będzie taki sam lub zbliżony do formatu weekendu wyścigowego.
2008-09-06
3
Kary
2008-09-05
3.1
Rodzaje kar
2008-09-05
3.1.1
Kary dzielą się na dwie kategorie, techniczne i nietechniczne.
2008-09-05
3.1.2
Podstawą kary nietechnicznej jest kara polegająca na dodaniu 20 sekund do wyniku końcowego wyścigu zawodnika. Dodatkowo kierowcy winnemu spowodowania wypadku dodaje się sekundy:
  +10s gdy poszkodowany doznał uszkodzeń pojazdu
  +30s gdy poszkodowany nie może kontynuować wyścigu
  +20s gdy w wypadku uczestniczyły 3 i więcej aut (oprócz winnego)
  +10s gdy zdarzenie ma miejsce podczas pierwszego okrążenia wyścigu
  +20s gdy zdarzenie ma miejsce przed drugim zakrętem pierwszego okrążenia wyścigu
  +10s za działania bezmyślne (np wyjazd z pobocza tyłem wprost pod inne auta)

Kara nałożona na winnego może być pomniejszona o
- 5s za przyznanie sie do winy po zgłoszeniu zdarzenia.
- 5s za oddanie pozycji zdobytych w wyniku wypadku
2008-12-13
3.1.2.1
Każde dodanie 6 sekund karnych skutkuje przyznaniem kary 1U (upomnienie). Zebranie dziewięciu kar U oznacza dyskwalifikację zawodnika na kolejny weekend wyścigowy.
2009-02-14
3.1.3
Admini mogą zamiast kary przyznać zawodnikowi ostrzeżenie, z tym że ostrzeżenie dla każdego zawodnika może być przyznane tylko raz.
2008-09-05
3.1.4
Zawodnik może również zostać usunięty z wyników wyścigu, w którym popełnił wykroczenie, otrzymując karę DQ (dyskwalifikacja). Dyskwalifikacja może także być przyznana na następną rundę.
2008-09-05
3.1.5
Kary za jazdę poza torem.
2008-09-05
3.1.5.1
Kary są nadawane za każdy nieuzasadniony wyjazd poza tor, gdzie tor jest zdefiniowany w punkcie 3.1.6 wspólnego regulaminu Lig.  W szczególności będa brane pod uwagę wyjazdy, dzięki którym kierowca może zyskac czas. Do wyjazdów poza tor zalicza się:
- ścinanie zakrętów (skrócenie drogi po wewnętrznej stronie zakrętu)
- poszerzenie toru jazdy na wyjściach z zakrętów w celu uzyskania większej prędkości wyjścia
2008-09-05
3.1.5.2
Pierwsze 3 wyjazdy poza tor, o ile kierowca nie zyskał tym sposobem pozycji, są uznawane za przypadkowe. Jeśli kierowca w dalszej części wyścigu wyjedzie poza tor więcej razy, wszystkie wyjazdy, włącznie z trzema pierwszymi, są brane na poczet liczenia kary.
2009-07-19
3.1.5.3
Uzasadnione wyjazdy nie będą oceniane. Za uzasadnione wyjazdy uznaje się takie, które nastąpią w wyniku ratowania pojazdu przed uszkodzeniem czy kolizją. Także wyjazdy spowodowane jako następstwo wypadku nie będą karane w ramach kar za wyjazd poza tor.
2008-09-05
3.1.5.4
W przypadku nieumyślnego wyjazdu poza tor, kierowca powinien w sposób zdecydowany zwolnić wyraźnie odpuszczając gaz. W szczególności jeśli kierowca tym manewrem zyskał pozycję powinien ją NATYCHMIAST oddać.
2008-09-05
3.1.5.5

Wyjazdy poza tor uznane przez sędziów jako karalne są oceniane wg następującego schematu
- 5 sek za każde ścięcie doliczane do czasu końcowego kierowcy w wyścigu
- 10sek za bezpodstawne usprawiedliwienie wyjazdu
- dyskwalifikacja z wyścigu w przypadku zyskania pozycji na skutek wyprzedzania jadąc poza torem a nie oddania pozycji
- 30sek do czasu pierwszego wyścigu za wyjazd poza tor podczas najlepszego okrążenia pomiarowego kwalifikacji

2008-09-05
3.1.5.6
Każde 30s kary za wyjazdy poza tor zawodnik otrzymuje karę 1U
2009-02-26
3.1.5.7
Czas na usprawiedliwienia wyjazdów po podaniu przez Adminów listy wynosi min  48h
2009-07-04
 
     
Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

286 osób online
285 Gości
1 Zalogowanych
Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Najbliższe wyścigi
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator