Po ogłoszeniu rozgrywek FIA Gran Turismo w sezonie 2021 Polyphony Digital wzięło się za wyrównanie osiągów dwóch najpopularniejszych kategorii samochodów.
Grupa 4 i grupa 3 najbardziej odczuły zmiany w związku z BoP. To najczęściej używane przez kierowców klasy samochodów, które widujemy również w najważniejszych rozgrywkach w świecie Gran Turismo – Nations Cup i Manufacturer Series.
Największy problem dotyczył Gr.4. W przeciwieństwie do Gr.3 – które są odpowiednikiem prawdziwych GT3 – nie są napędzane tylko na tył. Żeby zrekompensować straty wynikające z dużego zużycia auta FWD miały niższą wagę. A to doprowadzało do tego, że w wyścigach, gdzie zużycie opon nie odgrywało znaczącej roli, samochody przednionapędowe były OP.
Dlatego zmiany dotyczą wszystkich samochodów z tym napędem. Audi TT, Peugeot RCZ, Renault Sport Megane i Volkswagen Scirocco dostały co prawda nieco więcej mocy, lecz przyrost minimalnej wagi ma sprawić, że kategoria stanie się bardziej wyrównana.
Balance of Performance Gr.4
- Alfa Romeo 4C – Power 108% ▼; Weight 118% ▼
- Audi TT Cup – Power 101% ▲; Weight 95% ▲
- Chevrolet Corvette C7 – Power 92% ▼; Weight 107% (-)
- Citroen GT – Power 94% (-); Weight 113% ▲
- Dodge Viper – Power 90% ▼; Weight 104% (-)
- Honda NSX – Power 95% (-); Weight 109% ▲
- Peugeot RCZ – Power 102% ▲; Weight 92% ▲
- Porsche Cayman – Power 94% (-); Weight 111% ▲
- Renault Sport Megane – Power 96% ▲; Weight 96% ▲
- Renault Sport Megane Trophy – Power 93% (-); Weight 123% ▼
- Toyota 86 – Power 99% (-); Weight 106% ▼
- Volkswagen Scirocco – Power 93% ▲; Weight 98% ▲
Minimalne zmiany w Gr.3
O wiele mniej zmian nastąpiło w Gr.3. Dotyczą one jedynie modyfikacji w mocy, gdzie beneficjantami zmian są Renault Sport RS01 i Mazda RX-Vision GT (przyrost o 1%). Po jednej setnej z tego, co pod maską, stracił Aston Martin V12 Vantage, Dodge Viper, Hyundai Genesis, Lexus RC F (2017), McLaren 650S i Volkswagen GTI VGT.
Wszystkie pozostałe klasy pozostały bez zmian.