Strona główna » Rusza IRG Advance Formula 2021
bahrain_zapowiedz_zapisy

Rusza IRG Advance Formula 2021

Po długiej zimie, w końcu startuje najszybsza simracingowa seria portalu IRG World! Już w najbliższą niedzielę 28 marca rozegrana zostanie I runda sezonu IRG Advance Formula 2021 na popularnym symulatorze wyścigowym rFactor 2. Najlepsi zawodnicy z Polski i zagranicy będą ścigać się na położonym wśród rozpalonych słońcem piaszczystych wydm, torze Bahrain International Circuit.

Obiekt ten wzniesiony został nieopodal miasta Manama, pośród pustyń wyspiarskiego Królestwa Bahrainu, a projektem zajął się nie kto inny jak sławny projektant torów F1 – pan Hermanna Tilke. Budowa toru zajęła niespełna 18 miesięcy i a koszty przekroczyły ok. 150 mln dolarów. Pierwszy wyścig o GP Bahrajnu rozegrano w 2004 r. i przez kolejne 6 lat korzystano z konfiguracji o długości 5,412 km. W sezonie 2010 dla uczczenia 60. rocznicy Mistrzostw Świata Formuły 1, organizatorzy zdecydowali się na jednorazową zmianę nitki toru na liczącą 6,229 km pętlę używaną do wyścigów długodystansowych. W sezonie 2011 odwołano wyścig z powodu antyrządowych protestów, a od roku 2012 wrócono do pierwotnej konfiguracji toru. Dodatkowo w 2020 roku z powodu globalnej pandemii rozegrano tutaj dwa GP Formuły 1, wykorzystując do drugiego wyścigu zewnętrzną (krótszą i szybszą) nitkę toru (liczącą 3,543 km).

Zapowiedź Race of Bahrain

Bahrain International Circuit to mieszanka różnej kategorii szybkich zakrętów (15) oraz 4 długich prostych. Układ toru sprzyja rywalizacji i za każdym razem dostarcza wielu ciekawych pojedynków, zarówno na długich prostych jak i w technicznych sekcjach tej jakże kolorowej i piaszczystej pętli. Problematyczne dla zawodników oprócz porwistych podmuchów wiatru oraz wyboistych prostych, może okazać się dohamowanie do lewego zakrętu nr 9/10 składającego się z dwóch schodzących w dół wierzchołków, które to uznawane jest za jedno z najtrudniejszych dohamowań w całym sezonie F1 – łatwo tu o zblokowanie kół i złapanie tzw. flat spota.

Panujące tutaj wysokie temperatury dają się we znaki zarówno kierowcom jak i jednostkom napędowym oraz układom hamulcowym. Wloty powietrza i chłodnice atakowane są z kolei przez unoszący się w powietrzu pył i piasek, a najbardziej istotnym i charakterystycznym aspektem toru w Bahrainie jest jego wyjątkowo szorstka nawierzchnia oparta na kruszywie z brytyjskiego Shrewsbury, która w ekspresowym tempie pożera szczególnie tylne opony.

Jak w każdym wyścigu, kierowcy będą mieli do dyspozycji 3 mieszanki opon do jazdy na suchą nawierzchnię: miękką, pośrednią oraz twardą, co przy wysokiej degradacji, stanowi spore pole do popisu dla zespołowych strategów (jak i samych zawodników). Oprócz dbania o kondycję swoich opon, kierowcy będą musieli uważać również na okalające zakręty wysokie tarki gdzie łatwo uszkodzić  podłogę a każdy wyjazd na kolorowe pobocza oznacza stratę czasową.

Więcej na: http://www.irg-world.com

Trwa ładowanie...